Wednesday, May 25, 2011

tragedi Tanah Runtuh..!!!!

im sure semua orang dah tahu pasal crite TANAH RUNTUH nie kan.. dan nak tny korg, ape yg korg rase once dgr crite nie... klu aku.. aku dpt brite nie mak aku cite time tu ari sabtu mlm kejadian tanah runtuh tu... aku dah rase, xtau nk ckp ape... mule2 mcm xpercaye...and ingat kan biase2 je... tapi bile btul2 dah dgr crite nyer TERKEJUT SANGATSANGAT...!!! mangsa nye ANAK YATIM... korg pon bole fikir kan anak yatim tu cmne keadaan nyer... sgt terkejut, xsangka..mcm2 yang aku fikir kan...

ari isnin aritu, aku ad final paper.. once aku dah smp kolej, kawan aku sorg nie name nye fika, die trus duk kat aku dan bwk paper metro n kosmo yang front page about tanah runtuh tu... pastu die ckp die baru tahu brite tu dan XMENYANGKE mangsenye anak yatim dan hampir 15 org terbunuh, meninggal dunia..die kate die xsanggop and rase nk menagis je...!!! tu ape yg kwn aku rase.. dan aku pon, xtao nk kate ape...reda dgn ape yang terjadi... takdir yang telah ditentukan oleh ALLAH..!!!

dan sekarang aku tgh tgk tv3, cite 360.. crite psl tragedi tanah runtuh tu...xterkate bile tgk ramai yang menangis bile salah sorg antara keluarga mereke telah meninggal dunie dlm tragedi nie... SUBHANAALLAH..!! YA ALLAH, KAU MASUKKANLAH MEREKA DI TEMPAT PELIHARAAN MU,DI SYURGA MU, KERANA MEREKA MANGSA TIDAK BERDOSA DAN MEREKA JUGA ADALAH ANAK YATIM... AL-FATIHA BUAT MANGSA SEMUA..!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...