Sunday, June 3, 2012

my lil makeup --,--

Assalamualikum, sahabat-sahabat ku...
hari nie hari sabtu.. and boring xtahu nak wat apa... then i tink nak post something..
bahan gambar sudah ada.. so sekarang nie just nak bercerita sahaja..

so entry nie, just short post and alot of pictures i tink.. ahaha :)
its about my liltle makeup yang saya ada..

actualy, saya penggemar tegar akan makeup.. dari kecik sampai ke besor nie, suke sangat nak makeup conteng-conteng muka.. bile makeup diri sendiri rase macam puas... walaupun hasilnye tak lah secantik wajah model kann.. but who cares?? saya makeup untuk diri saya sahaja..nak makeup untuk *suami* belum mase nye lagi.. ahahahha... but then bile umur saya dah masuk 20 tahun nie and nak dikatekan tahun 2012 nie, perubahan saya untuk tidak memakai makeup sedang manjadi-jadi.. :p i dunno why.. :) myb saya dah sedar dan sedang membuat kebaikan disebalik muka yang neutral nie..  sebab bile saya bermakeup, perasaan MALAS untuk mendirikan solat ketika berada diluar rumah, menjadi-jadi.. and i tink sampai bile nak jadi macam  nie... kawan lelaki saya banyak kali tegur and he said '' xnak solat sekarang alasan malas nak basuh makeup,pemalas!! '' yes, kawan saya cakap cmtu.. so everytime keluar itu yang saya akan dengar setiap kali die ajak saya solat bersama.. betapa jahil sungguh hati aku nie :( so step by step perubahan tu muncul.. and ia terjadi apabila saya dapat tahu yang saya AKAN buat UMRAH..!!! bermula lah pengembaraan seorang wanita islam untuk berhijrah merebut ganjaran untuk menjadi wanita solehah... waaahh ayat, bole buat novel u.. :)) ahahha

so start from there, keluar rumah just pakai bedak and lipstick je which is bole cuci dengan senang kalu nak solat.. :) sbb dulu, keluar rumah mmg diwajibkan memakai secalit eyeliner ok.. but now, i dun care apa yang ada kat wajah ku ini.. xkisah pakai or tidak makeup skali pon.. keluar rumah tetap rasa confident even xmakeup but rase confident melalui pemakaian yang saya pakai.. and now, pemakaian saya yang saya titik beratkan dari bermakeup bagai.. :) kalu muka cantik, pemakaian tidak dijaga dengan menutup aurat, BUAT APA?? TAK GUNE.... kann.. :)) ahah

kata short post, tapi macam dah overload je nie.. gambar dok lg.. aishhh.. ahahha.. ter feeling lebih lak malam nie.. :) ahhhaa.. so bawah ni just makeup saya yang saya kumpul sehingga sekarang.. and actualy, saya xbeli yang branded or yang mahal-mahal pon.. saya beli sume yang murah-murah and long lasting okeyy.. :) so take a look.. have fun :)

so this is all my makeup kit.. cikit je kann ann.. :)


hah nie adalah kesemua jenis eye liner pencil.. yang best pakai dari AVON nyer..
yang ni eye liner jenis liquid.. nak tao beli kat mana.. kat  kedai D.I.Y.. yang berharga rm2.90 je.. tengok banyak stock tu beli.. eye liner  nie best sangat pakai sbb xmelekat kat kelopak mata and senang nak cuci.. mmg terbaik.. and pernah jual kat member jugak.. and they like it too :) awk igt barang murah selalu xelok ke.. tengok jugak la barang apa ann.. but this one, terbaik :)
yang nie, maskara.. yang saya selalu pakai yang warne silver tu and  yang hujung belah kana tu.. and saya beli tu pon dekat D.I.Y... :) maskara saya xsuke yang waterproof sebab susah nak basuh if nak solat.. and kadang-kadang xhilang sepenuh nye, basuh still tinggal kesan lg.. saya pakai mascara waterproof nie bile saya period xbole solat je.. muahah :)

and this, bedak muka yang saya guna.. mostly akan gune bedak miyami dari cosway.. sebab bedak tu sangat la serasi dengan kulit.. bile dah lame pakai, bedak tu sebati dengan warna kulit muka.. sangat sukasaka nye ponn :) and dulu pakai  foundation mustika ratu.. tu beli rm7 jee.. murah and best.. xde la tutup segala jerawat jeragat but ia kasi samar-samar kan jeragat tu bile pakai compact powder skali.. :)
my favorite lipstick is dr AVON yang nombor 3 dari kiri.. bile pakai terasa sweet je.. kawan sampai pelik bile dia kate, bibir saya warne nye long lasting .. so saya gune tu je.. :) and yang warne hijau tu, pemberian roomate saya time saya berada di mekah..makcik tu beli satu kotak yang ada 6 biji yang berharga xsilap saya, 10 or 15 riyal je.. murah berbanding kat malaysia yang sebatang 10 hinggit kot... and u know wht.. lipstick tu ikut warne darah kite.. sekali calit, dah merah.. trust me.. if jumpe kat mane-mane kedai, try beli.. and bile saya pakai xnampka mcm merah.. but lebih kurang warne purple merah ckit.. xsuke sangat if terpakai banyak.. eheh :) mcm xsweet lak sbb not warne pink.. :p
 so nie blush and eye shadow.. ada dari elianto, maybeline, silky girl and brand biase-biase..  

yang kiri nie, tisu basah yang harus dibawa kemana saje pergi.. and yang kiri nie jenis brush yang saya ada... sadisss je.. cikit lak tu.. muahaha... klu eye shadow selalu pakai jari je.. sbb lagi rata bile pakai.. :)


and lastly, nie gam for eyelashes.. terbaik gam nie.. melekat giler.. and susah cikit nak tanggal nye.. and tu pengepit bulu mate yang saya jarang gune.. sbb xreti sangat nak gune.. muahhaha... :))


so that it.. my long short post for today.. yeahhh rasa lege sebab dah meluahkan apa yang ingin diluahkan.. so u guys, sory kalu ada tersalah bahasa or terkecik ati awak sumua yer.. saya hanya manusia yang lemah yang kadang kala x lari melakukan kesilapan tanpa disedari.. :) harap awak semua enjoy baca blog saya yang xseindah sangat.. :)

insyaallah, kalu di izin kan TUHAN, saya post lg.. :)
take care, sahabat..

lots of LOVE
Maszura Mihat


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...